FREIXENET – IMPERIUM CAVY

Znana na całym świecie hiszpańska marka Freixenet ma już ponad 100 lat. Firmę założyło katalońskie małżeństwo Pedro Ferrer y Dolors Sala. Ona wniosła do rodziny doświadczenie w produkcji wina, a on wspaniałą posiadłość o nazwie La Freixeneda, usytuowaną w Penedes nieopodal miasteczka Sant Sadurní – stolicy hiszpańskiego wina musującego.
W 1914 postanowili produkować cavę, czyli wino musujące według metody tradycyjnej, gdzie druga fermentacja przebiega w butelce.

Dzis Freixenet to pięciopokoleniowe doświadczenie i prawdziwe imperium cavy. Firma posiada 18 winnic w 7 krajach na 3 kontynentach i ze swoimi obrotami rzędu 500 milionów euro jest w gronie 20 największych grup winiarskich na świecie. Choć trudno w to uwierzyć, Freixenet to przedsięwzięcie rodzinne. Każdy członek rodziny Ferrer ma swoją funkcję w firmie. Oprócz nich, zatrudnienie znajduje tu 1400 pracowników w 130 krajach.

Aktualnym szefem firmy jest José Luis Bonet (nazwisko po matce, córce założycieli).  José Luis to z wykształcenia prawnik, wieloletni wykładowca prawa na Uniwersytecie w Barcelonie.  Prywatnie jest ojcem 12 (!) dzieci i zapalonym piłkarzem, trenerem i kibicem piłki nożnej. W młodości trenował młodzieżową drużynę piłkarską, z którą zaszedł bardzo wysoko zdobywając wicemistrzostwo Hiszpanii.
José Luis Bonet przedsiębiorcą stał się niejako z faktu przynależności do rodziny Ferrer. Dziś jest żwawym 72 latkiem i na razie nie szykuje się do oddania pałeczki kolejnemu, szóstemu już, pokoleniu winiarzy. To on postawił na rozwój firmy oparty na sprzedaży poza granice Hiszpanii. 80% produkcji kierowanej na eksport ocaliło Freixenet przed hiszpańskim kryzysem 2013 roku.

Piwnica w winnicy Freixenet Hiszpania, imperium cavy

W Hiszpanii jedną z pierwszych oznak zbliżających się Świąt jest telewizyjna premiera aktualnej reklamy Freixenet. W produkcji spotów reklamowych Freixenet, realizowanych od 1971 roku, główną rolę grają urocze, legendarne już złote bąbelki Freixenet, czyli baletnice odziane w złote stroje. Obok nich w reklamówkach wystąpiły dotychczas takie gwiazdy jak Demi Moore, Pierce Brosnan, Penélope Cruz, Lorin Maazel, Montserrat Caballé, Alejandro Sanz, Meg Ryan, Anthony Quinn, Andie MacDowell, Kim Basinger, Sharon Stone, Antonio Banderas, Paul Newman, Josep Carreras, Plácido Domingo, Shirley McLaine czy Gene Kelly. Tegoroczny spot można obejrzeć tu: http://www.freixenet.es/AnuncioFreixenet2015

Freixenet Spot2015 Imperium cavy

Najsłynniejsze marki handlowe Freixenet to Cordón Negro i Carta Nevada. Oprócz nich firma produkuje limitowane etykiety takie jak Cordón Rosado, Freixenet Brut Vintage, Freixenet Elyssia Gran Cuvee czy Freixenet Reserva Real.
Nasz sommelier, Julio Cesar Sobrino wybrał na spotkanie  DEGUSTA ESPAÑA cavę Freixenet Brut Vintage 2013. Ta niszowa etykieta marki zaskoczyła wszystkich uczestników. Jej obfite, niekończące się bąbelki, cytrynowy nos i masłowy  aksamit w ustach pozwala cieszyć się klasyczną, wspaniale zrobioną cavą.

Udostępnij
Share on FacebookShare on Google+