Pedro Ballesteros Master of Wine

Poznajcie Pedra Ballesteros! To wyższy urzędnik Dyrekcji Generalnej do spraw Energii w Komisji Europejskiej. Jest zaangażowany w sprawy związane ze zmianami klimatycznymi. Na co dzień pracuje w Brukseli, gdzie zajmuje się wspólnymi działaniami w ramach Paktu Burmistrzów Miast Europejskich, by przeciwdziałać zmieniającemu sie klimatowi.

Ale jest jeszcze Pedro Ballesteros Master of Wine, zafascynowany winem od czasu,
gdy w młodości był świadkiem „cudu fermentacji”.

Pedro Ballesteros

Ballesteros jest niestrudzonym propagatorem wiedzy o winach. Od 2010 jest członkiem Instytutu Master of Wine. Instytucja narodziła się po II wojnie światowej w Londynie, by doskonalić  brytyjską branżę winiarską. Od tamtego czasu zyskała międzynarodową renomę i sławę. Obecnie liczy 340 członków z 28 krajów. Pedro Ballesteros jest dotychczas jedynym Hiszpanem w tym zacnym gronie, choć do wstąpienia do „ rycerskiego zakonu wina” przygotowują się jeszcze dwie osoby z Hiszpanii.

Obok tytułu Master of Wine, Ballesteros swoje winiarskie doświadczenie zdobywał na uniwersytetach i w winnicach w Jerez, Napa Valley i Bordeaux. Ma za soba dwie dekady sędziowania w najważniejszych międzynarodowych konkursach International Wine Challenge, Concours Mondial de Bruxelles czy Decanter World Wine Awards.
Mimo tak ogromnego doświadczenia, wyznał w jednym z wywiadów dla magazynu Dekanter (do którego też pisuje), że najlepszą nauką w branży winiarskiej była dla niego lekcja pokory. „Bez względu na to jak duże masz doświadczenie, na każdej degustacji  zdajesz sobie sprawę z własnej niepewności i z niedokładności zmysłów. To doskonałe ćwiczenie dla duszy.”

Pedro jest wytrwałym orędownikiem różnorodności. W wywiadzie dla hiszpańskiego magazynu Gastroeconomy przekonuje że „Wyższość wina nad każdym napojem,
a zwłaszcza napojem alkoholowym, polega właśnie na różnorodności. Nie ma jednego stylu wina, są tysiące. Kto naprawdę kocha wino lubi zmieniać, próbować za każdym razem czegoś nowego. W winiarskim świecie też bywają tendencje i mody, ale zawsze istnieje ogromne bogactwo różnorodności. Spece od marketingu się mylą. Myślą, że konsument wina jest podobny do konsumenta Coca-Coli, wiernego ukochanej marce. Jednak winelover to romantyk, niestabilny, ciągle poszukujący, otwarty na nowości, lubiący odkrywcze podróże
i dzielenie się winem. To inny stan świadomości konsumenckiej”.

Pedro Ballesteros będzie gościem VARSOVINO – 13 wystawy win hiszpańskich. Poprowadzi degustację komentowaną białych win z regionu Rias Baixas.

Udostępnij
Share on FacebookShare on Google+